STX-uddannelsen

På Vejen Gymnasium og HF kan du tage både den tre-årige STX-uddannelse og den to-årige HF-uddannelse.

De tre år på STX er bygget op om forskellige studieretninger, og som elev på STX skal du vælge netop den studieretning, der interesserer dig mest, og som åbner vejen til netop den uddannelse, du gerne vil søge ind på efter gymnasiet. På Vejen Gymnasium og HF har vi sammensat studieretningerne så der er en bred vifte at vælge imellem, og vi har sørget for ikke at udbyde flere end dem, der normalt bliver oprettet.

Du kan med en STX-uddannelse fra Vejen Gymnasium og HF sikre dig, at alle faglige adgangskrav til netop den uddannelse, du ønsker at søge ind på, er opfyldt. Du kan læse meget mere om vores studieretninger, valgfag og andet her på hjemmesiden. Læs mere om STX her.

STX student får hue

De to år på HF

De to år på HF er bygget op om forskellige fagpakker, og du kan som elev på Vejen Gymnasium og HF vælge netop den fagpakke, der sikrer dig adgang til det studie, du søger ind på når du er blevet HF-student. Du vælger din fagpakke, mens du går på 1. år, sådan at du har god tid til at foretage dit valg af fagpakke og snakke med forældre og kammerater inden du vælger.

Vi har sammensat fagpakker, som hver for sig giver adgang til de mest gængse mellemlange uddannelser.

Du kan læse meget mere om vores fagpakker, valgfag og meget andet om HF her.